Vormgeving en verspreiding van de boodschap
Onderstaande vragen geven je informatie over de vormgeving van het communicatiemiddel:
- Denkt de doelgroep op basis van de vormgeving dat zij tot de doelgroep van het communicatiemiddel behoort?
- Wekt het communicatiemiddel interesse?
- Wat vindt de doelgroep over de vormgeving (lettertype, lettergrootte, kleurgebruik,...) van het communicatiemiddel? Helpt het hen om door te lezen?
- Wat vindt de doelgroep over de gebruikte illustraties?
Wil je informatie over de verspreiding van de boodschap, bevraag je volgende aspecten:
- Wordt de boodschap opgemerkt door de doelgroep? Trekken de gebruikte communicatiemiddelen de aandacht van de doelgroep?
- Is het product aantrekkelijk genoeg voor de doelgroep? Zijn ze geneigd het communicatiemiddel te lezen?
- Gebruikt de doelgroep ook effectief de kanalen die je inzet om informatie te zoeken over het desbetreffende onderwerp? Welke andere kanalen gebruiken ze nog?
- Vertrouwt de doelgroep de boodschap, de zender en de bron?